English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تلاش‌برای‌آزادی‌ثلث‌زندانیان‌غیرعمداستان‌خوزستان‌ درماه‌رمضان

کمک‌های مردمی خیرین خداجوی استان خوزستان در ماه رمضان زمینه آزادی تقریبا ثلث محکومان جرایم غیرعمد را فراهم کرده و این افراد در اولین فرصت از بند رهایی خواهند یافت.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت الاسلام قدرت هاشم‌نیا شب گذشته (13 تیر ماه) در آیین گلریزان ستاد دیه شعبه خوزستان که با حضور رییس کل دادگستری استان، مدیرآمار و رایانه ستاددیه کشور، مدیرکل زندان‌های خوزستان و جمعی از خیرین برگزار شد، افزود: هم‌اکنون 250 زندانی غیرعمد در سطح ندامتگاه‌های استان تحمل حبس می‌کنند که با مبلغ جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان ویژه رمضان پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک پس از طی مراحل اداری و تکمیل فرآیندآزادی بیش از ثلث این محبوسان نیازمند از زندان رهایی یافته و طعم آزادی را به برکت ماه مهمانی خدا به مذاق خود بچشند.

امشب بیست و ششمین گلریزان استان خوزستان برگزار می‌شود

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا به امروز ما در ایام ضیافت الهی میزبان 25 همایش گلریزان بودیم که امشب نیز آخرین مراسم خود را با حضور کارکنان، پیمانکاران و مدیران شرکت ملی حفاری در محل این مجموعه نفتی برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مجموع بدهی محکومان غیرعمد تحت حمایت این نهاد را 140 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در آیین معنوی امشب برای تامین بخشی از این مبلغ نیکوکاران نوعدوست و مسئولین دلسوز استانی بالای یک میلیارد تومان تعهد داشتند که تقریبا نیمی از آن به صورت نقدی جمع‌آوری شده است.

وی نقش شکات را در تسریع بیشتر و بالتبع آزادی تعداد بیشتری از مددجویان پررنگ‌تر از حتی حضور خیرین مطرح کرد و یادآور شد: اولیاء دم و طلبکاران پرونده‌های خصوصی همواره به عنوان اولین نیکوکاران و حامیان این ستاد نقش اثرگذاری در حبس‌زدایی این دسته از زندانیان داشته‌ و تصمیم‌های خالصانه این افراد از طی مراحل هزینه‌بردار و وقت‌گیر بسیاری می‌کاهد

هاشم‌نیا تصریح کرد: کمک‌های واریزی و پرداخت شده خیرین استان خوزستان در ماه رمضان تا به امروز 4 میلیارد و 400 میلیون تومان می‌باشد که امیدواریم این مبلغ به برکت روزهای باقیمانده از ماه بندگی خدا افزایش داشته باشد.

وی در تبیین عملکرد این ستاد مردم نهاد در سال گذشته گفت: سال 94 به همت خیرین استانی 380 زندانی جرایم غیرعمد از بند زندان آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

در ادامه این مراسم، علی رحیمی مدیرآمار و رایانه ستاد دیه کشور نیز در سخنانی گفت: ستاد دیه کشور از سال ۶۹ تا سه ماه نخست ۹۵ توانسته است ۹۶ هزار زندانی را از زندان های کشور آزاد کند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته بیش از ۸ هزار نفر محکوم توسط ستاد دیه از زندان‌های کشور آزاد شدند. بدهی این افراد بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان بوده است که حدود ۴۰ درصد این مبلغ مورد گذشت قرار گرفته است.

از حاشیه‌های جالب بیست و پنجمین مراسم گلریزان ستاددیه دیه شعبه استان خوزستان می‌توان به کمک 500 هزار تومانی نیکوکار دو ساله اهوازی اشاره کرد که والدین «نازنین زهرا» کمک‌ نقدی خود را با دستان این خردسال و در قلک تنها فرزندشان به ستاددیه اهدا کردند.

a1

a1

a1

a1

a1

انتهای پیام/

۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۳۱
تعداد کلیک: ۲,۱۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.