English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مساعدت‌ سینمایی و کمک‌های فوتبالی‌ به محکومان غیرعمد

رمضان سال جاری هرچند از نیمه گذشته اما حمایت‌های مردمی که از فروش یک پیراهن ورزشی گرفته تا برپایی یک گلریزان سینمایی هنوز به همت هموطنان نوعدوست ایران اسلامی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ماه رمضان ثلث آخر خود را می گذراند؛ از 275جشن گلریزانی که شعب ستادهای دیه استانی امسال طبق برنامه‌ای مدون میزبان و مسئول برپایی آن‌ها هستند، بیش از نصف همایش‌ها برگزار شده و همت خیرین و برکت این ماه قرآنی بار دیگر دستگیر بسیاری از خانواده‌هایی شده است که بدون پشتوانه مالی برای استخلاص عضوی از خانواده‌شان که به طور ناخواسته و بدون سوء‌نیت مجرمانه روانه حبس شده‌ اند، تنها امیدشان برای رهایی از این مشکل به همین دستان سخاوتمند خیرین دوخته است.

هرچند تا پایان ماه مبارک رمضان زمان اندکی باقی مانده است، اما در نگاهی کوتاه به چند اقدام ارزشی و جالب در این مدت سپری شده می‌اندازیم؛

فروش اولین پیراهن ملی‌ برای آزادی 4 زندانی غیرعمد

یک نیکوکار ساکن عسلویه در اقدامی خیرخواهانه اولین پیراهن ملی دانیال ماهینی، مدافع راست تیم استقلال خوزستان را به ارزش 50 میلیون تومان خریداری کرد که این مبلغ برای آزادی 4 محکوم نیازمند به ستاد دیه بوشهر اهدا شد.

این ملی‌پوش 23 ساله بوشهری در مورد این اقدام خود گفت: «همیشه دوست داشتم برای اولین پیراهن ملی‌ام اتفاق خوبی رخ بدهد و حالا این اتفاق حالم را خوب کرد. به خصوص که این اتفاق پیش از حضور در تهران و اردوی تیم ملی برایم رخ داد. اولین پیراهن ملی خیلی برایم ارزشمند بود و حتی دوست داشتم آن را پیش خود نگه دارم و هرازگاهی نگاهش کنم تا یادم بیاید چه سختی‌هایی برای پوشیدن این پیراهن کشیدم و چه زحمتی پدر و مادر عزیزم برایم کشیدند اما حالا که این پیراهن سبب آزادی چند زندانی می‌شود، خوشحال‌ترم و حالم آنقدر خوب است که قابل توصیف نیست».

a1

برگزاری جشن گلریزان در پل معلق مشگین‌شهر

جشن گلریزان مشگین‌شهر با حضور مدیرکل زندان‌های اردبیل، مسئولان شهرستان مشگین‌شهر و جمعی از خیرین استانی در تالار پل معلق مشگین‌شهر برگزار شد.

کمک‌های جمع شده در این جشن گلریزان برای آزادسازی 65 زندانی این شهرستان هزینه خواهد شد که مجموع بدهی آن‌ها مبلغی در حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

کمک 50 میلیونی ستاره ایرانی باشگاه ای‌زد آلکمار به ستاد دیه

علیرضا جهانبخش، هافبک ملی‌پوش باشگاه ای‌زد آلکمار که سال 2014 نیز به عنوان دومین استعداد برتر لیگ برتر فوتبال هلند برگزیده شد، در جشن گلریزان آزادی محکومان غیرعمد قزوین با اهدای مبلغ 200 میلیون ریال زمینه آزادی 3 محکوم واجد شرایط ستاد دیه این استان را فراهم کرد.

کمک 10 میلیاردی نیکوکاران کرمانی در 10 جشن گلریزان   

نیکوکاران دیار کریمان در روز میلاد کریم اهل‌بیت علیه‌السلام با برپایی 10 جشن همزمان گلریزان، مبلغی معادل 10 میلیارد و 260 میلیون ریال را به منظور آزادی محکومان غیرعمد استان کرمان به ستاد دیه اهدا کردند.

سیرجان، زرند، بافت، بم، شهربابک، جیرفت، راور، منوجان، عنبرآباد، ارزوئیه شهرستان‌هایی بودند که در کنار مردم شریف کرمان که جشن گلریزان خود را در محل صدا و سیمای استانی برگزار کردند، از جمله میزبانان این مراسم معنوی بودند.

نمایش «بارکد» آزادی 3 زندانی‌غیرعمد را فراهم‌کرد 

گلریزان سینمایی عوامل فیلم «بارکد» از دیگر برنامه‌های ویژه ماه رمضان بود که در آن جمعی از هنرمندان سرشناس سینمای ایران به منظور آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه با جمع‌آوری مبلغی معادل 190 میلیون ریال موجبات آزادی 3 محکوم غیرعمد را فراهم کردند.

از حواشی جالب این اقدام خداپسندانه می‌توان به فروش بلیت از سوی بازیگران این فیلم، خرید 20 بلیت از سوی شخص کارگردان اثر و کمک 2 میلیون تومانی تدوین‌گر، تصویربردار و طراح صحنه این اثر سینمایی اشاره کرد.

a1

کمک 3 میلیاردی نیکوکار قزوینی

در آیین گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهر قزوین یک نیکوکار استانی با اهدای کمک 3 میلیارد ریالی خود زمینه آزادی 12 نفر از محکومان تحت حمایت ستاددیه را فراهم کرد.

گفتنی است در اسفند ماه سال گذشته و در آستانه نوروز 95 نیز یک خیّر قزوینی با اهدای کمکی 2 میلیارد ریالی خود زمینه آزادی ۴۳ محکوم واجد شرایط را در واپسین روزهای سال فراهم و غالب این محکومان مالی را که سرپرست خانواده بودند بر هفت‌سین خانه‌هایشان نشاند.

انتهای پیام/

۹ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۶
تعداد کلیک: ۲,۱۰۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.