English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزان محکومان غیرعمد نباید محدود به ماه رمضان باشد

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: هر چند کمک‌های خیرین در طول سال ادامه دارد اما برپایی گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نباید محدود به ماه رمضان باشد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز (6 تیر ماه) در جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر اظهار کرد: انسان با کمک به هم نوعان و دستگیری از نیازمندان دردمند، در حقیقت صفات حسن الهی را به فعلیت می‌رساند و با اتکاء به این وسیله در واقع به خود خدمت کرده و خودش را به خدا نزدیک‌تر می‌کند.

وی افزود: آزادی یک زندانی نیازمند و خارج ساختن یک انسان غیربزهکار از حبس کار پسندیده‌ای است که همواره آثار آن برای همیشه برای شخص نیکوکار باقی بوده و تا هنگامی که یک سرپرست در تامین معاش زندگی برای آن‌ها در تلاش است در این اجر سهیم خواهد بود.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: قدم‌های خوبی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان برداشته شده است و در سال‌های قبل نیز مردم این استان به خوبی همراهی خود برای کمک به نیازمندان را نشان دادند؛ چنانچه طبق گزارش دوستان در ماه رمضان و تا به امروز 19 جشن گلریزان برگزار و تا پایان ماه مبارک 5 همایش دیگر را خیرین این استان میزبانی خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه دستگیری از زندانیان بدهکار مالی و دیه را بایستی در طول ایام سال مورد نظر ما باشد، یادآور شد: مراسم جشن گلریزان که موجبات آزادی این قبیل از محبوسان را فراهم می‌کند نباید به ماه مبارک رمضان محدود شده و خوب است از ظرفیت خیرین در همه ماه‌های سال  بهره‌مند شویم.

آیت‌الله بوشهری تصریح کرد: استفاده از مشارکت‌های مردم در نماز جمعه و همچنین استفاده از ظرفیت‌های ستاد زکات نیز می‌تواند از راهکارهای مناسب برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در این زمینه باشد.

وی در پایان خواستار فرهنگ‌سازی برای اختصاص منافع موقوفات و اعطای نذورات نیکوکاران در راستای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شد و گفت: نهادهای فرهنگی و بویژه اعضای ستاددیه باید در این زمینه برنامه مدون و مستمری داشته باشند تا از این محل شاهد ترویج این فرهنگ حسنه و متقابلا تسهیل در امور آزادسازی زندانیان باشیم.

گفتنی است، در این مراسم علاوه بر مجید احسانی، معاون اجرایی ستاددیه کشور، علی جمادی، رییس کل دادگستری استان و حیدری مدیرکل زندان‌های بوشهر نیز حضور و سخنرانی داشتند.

انتهای پیام /

۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۶:۱۸
تعداد کلیک: ۱,۹۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.