English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 500 میلیونی سخنگوی دولت به زندانیان جرایم غیرعمد

کمک 50 میلیونی محمدباقر نوبخت به جشن گلریزان شهر رشت موجبات آزادی 3 محکوم غیرعمد را فراهم کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، جشن گلریزان آزادی زندانیان نیازمند شهرستان رشت با حضور احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری استان، حمید حسینی مدیر کل زندانهای گیلان و جمعی از خیرین خداجو در بیمارستان قائم این شهر برگزار و در پایان این مراسم مبلغی معادل 3 میلیارد و 759 میلیون ریال از سوی نیکوکاران استانی و کشوری به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاددیه اهدا شد.

حمید کامران‌زاده، مدیرعامل ستاددیه شعبه گیلان در ابتدای این مراسم با اشاره به جمعیت 449 نفری محکومان زندان‌های این استان گفت: هم‌اکنون110 بدهکار مالی و 91 نفر محکوم مرتبط با دیه ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی در استان تحمل حبس می‌کنند که از جالب است نیمی از این زندانیان واجد شرایط و به طور دقیق‌تر یعنی 212 نفر از محبوسان جرایم غیرعمد در زندان مرکزی رشت نگهداری می‌شوند.

وی با بیان این‌که از ماه رمضان سال گذشته تاکنون 629 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز به برکت حمایت‌های کامل مردمی از حبس یافته‌اند، یادآور شد: آزادی این زندانیان توسط کمک‌های صد در صدی خیرین محقق شده است.

مدیر عامل ستاد دیه گیلان بدهی زندانیان مذکور را حدود 36 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با همیاری کمیته صلح و سازش این مجموعه حمایتی البته شاکیان 14 میلیارد تومان را از مجموع مبلغ محکوم شده گذشت رضایتمندانه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته 220 نفر در رشت و دیگر شهرستان‌های استان آزاد شدند، تصریح کرد: مردم برای آزادی این تعداد زندانی 420 میلیون تومان وجوهات واریز داشتند.

کامران‌زاده تعداد زندانیان آزاد شده در هفت سال اخیر را 6 هزار و 978 نفر در گیلان ذکر کرد و گفت: گیلان در بحث آزادی زندانیان غیرعمد سومین رتبه را در بین استان‌های کشور دارد.

وی به کمک‌های شاخص اهدایی به جشن گلریزان رشت اشاره کرد و یادآور شد: آیت‌الله قربانی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان مبلغ یک‌میلیون تومان، محمدعلی نجفی استاندار گیلان مبلغ 30 میلیون و دکتر محمدباقر نوبخت نیز مبلغی معادل 500 میلیون ریال را به منظور آزادی محکومان دربند این استان به ستاددیه اهدا کردند.

انتهای پیام /

۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۰:۲۹
تعداد کلیک: ۲,۳۹۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.