English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی45هزار بدهکاردیه‌و51هزارمحکوم‌مالی‌ازبدوتاسیس‌ستاددیه

عضو هیات مدیره ستاد دیه کشور در گلریزان آزادی شهر سنندج گفت: از ابتدای تاسیس ستاددیه در سال 69 تا کنون بیش از 45 هزار بدهکار دیه و 51 هزار محکوم مالی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اسدالله کربلایی‌قدیر در مراسم آیین گلریزان آزادی محکومان جرایم غیرعمد استان کردستان که در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برکت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همین تاسیس ستادی مردم نهاد به نام ستاددیه بود که با حمایت قاطع مردمی و البته با معاونت دلسوزانه مسئولین از رمضان سال 69 با برپایی یک جشن گلریزان ساختار ابتدایی آن بنا و در ادامه به دلیل ضرورت دستگیری از افراد ناتوان مالی بدهکار در موضوعات قضایی متعدد این مجموعه حمایتی با یک تشکیلات اداری منسجم توسعه پیدا کرد.

وی آزادی حدود 96 هزار دربند درمند و آبرومند زندان‌های کشور را در طی ربع قرن فعالیت ستاددیه یکی از موهبت‌های الهی برشمرد که با عنایات و محبت‌های خیرین خداجوی کشوری رقم خورده است.

کربلایی‌قدیر با تقدیر از اقدامات حبس‌زدای صورت گرفته در استان کردستان هم گفت: آزادی 2 هزار و 835 مددجوی واجد شرایط کردستانی در طی 15 سال فعالیت این مجموعه نشان از انسجام مسئولین استانی دارد که البته اوج این آزادی‌ها نیز به سفر پربرکت مقام معظم رهبری به این استان باز می‌گردد که جمع زیادی از هموطنان کُرد به برکت این حضور طعم شیرین آزادی را چشیدند.

وی سفر سال 88 رهبر انقلاب به کردستان را مبدا بسیاری از برکات قضایی برشمرد و افزود: در این سفر تنها در حوزه محکومان غیرعمد با اختصاص مبلغی معادل 10 میلیارد ریال به ستاد دیه شعبه استان تعداد 268 زندانی با استفاده از این اعتبار از بند حبس استخلاص یافتند.

عضو هیات مدیره ستاددیه کشور یادآور شد: در سال 94 با کمک‌های صد در صد مردمی زمینه آزادی 167 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان کردستان را با اعطای مبلغی معادل 7 میلیارد و 700 میلیون ریال فراهم گردید که البته این رقم پس از کسر درصدی از بدهی از سوی شکات خصوصی پرونده‌ها حاصل شده است که در این حوزه نیز بایستی از طلبکاران و اولیاءدم به عنوان نخستین خیران ستاددیه تقدیر کرد.

کربلایی‌قدیر میزان گذشت شاکیان در سال گذشته را 28 میلیارد و 600 میلیون اعلام کرد و گفت: جدای از موضوع گذشت در سال 94 علاوه بر کمک‌ 8 میلیارد و 200 میلیون ریالی ستاد دیه کشور، در روند آزادی 167 زندانی آزاد شده اعتباری معادل 12 میلیارد و 70 میلیون ریال از سوی صندوق تامین خسارت‌های بدنی و همین طور مبالغی نیز از سوی دیگر نهادهای حمایتی کشور پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که رمضان سال جاری استان کردستان میزبان 10 جشن گلریزان خواهد بود، یادآور شد: در حال حاضر تعداد 174 زندانی واجد شرایط در سطح ندامتگاه‌های استان کردستان با مبلغ بدهی 100 میلیارد ریالی در حبس به سرمی‌برند که امید است با وجوهات نقدی نیکوکاران در این آیین‌های معنوی زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این محبوسان فراهم شود.

عضو هیات مدیره ستاددیه کشور در پایان اظهار کرد: یکی از نکات مطلوب هیات مدیره ستاددیه شعبه کردستان حضور چهره‌های مردمی و صد البته مشهور استانی در این جمع است که همین دو مولفه مردمی و محبوبیت در بین مردم نیز آثار مطلوب زیادی را نسبت به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد به بارآورده است.

انتهای پیام /

۶ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۲۲
تعداد کلیک: ۲,۰۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.