English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک فولاد مبارکه آزادی 285 زندانی غیرعمد را فراهم کرد

مدیرعامل ستاددیه کشور در جشن گلریزان شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: سال گذشته با کمک 31 میلیارد ریالی این مجموعه زمینه آزادی 285 محکوم غیرعمد فراهم شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید اسدالله جولایی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: نیکوکار هیچ وقت حزن و اندوه ندارد، امیدواریم ثواب این کار خداپسندانه که توسط همکاران گروه فولادمبارکه انجام شده و نجات‌بخش بسیاری از خانواده‌های دردمند اصفهانی بوده است صدچندان باشد.

گلریزان 20 میلیاردی فولاد مبارکه در سال 95

وی با تقدیر از کمک 2 میلیارد تومانی جمع آوری شده در گلریزان 95 گفت:  خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در این امر خیر هرساله سهیم بوده که بنده به نمایندگی از اعضای هیات مدیره از تک‌تک کارکنان و نیکوکاران این گروه صنعتی که ما را در این امر همراهی می‌کنند قدردانی میکنم.

مدیرعامل ستاددیه کشور افزود: سال گذشته و در ایام ماه مبارک رمضان بالغ بر 47 میلیارد تومان از محل جشن‌های گلریزان جمع آوری شد که در این میان کمک میلیاردی شرکت فولاد مبارکه نیز به مانند دیگر کمک‌های ارزشمند خیرین خداجوی ایران اسلامی دستگیر بسیاری از محبوسانی بود که بدون پشتوانه مالی و بر حسب یک بدهی مالی یا محکومیت دیه روانه زندان شده بودند.

جولایی اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال 2143 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 180 میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافتند که 70 میلیارد تومان از این مبلغ از سوی شکات و طلبکاران گذشت رضایتمندانه صورت گرفته است.

در ادامه این مراسم ، بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های ستاد دیه در پیگیری آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: این مجتمع هر سال در ماه مبارک رمضان و در ایامی که مصادف با ولادت کریم اهل بیت علیه‌السلام می‌باشد با برپایی مراسمی تحت عنوان مراسم گلریزان با همیاری مشتریان، پیمانکاران و فروشندگان تجهیزات، مواد و قطعات در این کار خداپسندانه شرکت می‌کند.

وی افزود: ما اعتقاد داریم اشخاصی که به ناخواسته گرفتار زندان می‌شوند هم خود و هم خانواده‌های آن‌ها اسیر یک سری مشکلات می‌شوند که عواقب آن‌ در قالب موارد به دامن جامعه نیز سرایت می‌کند؛ از همین رو در جامعه‌ای که مشقات زندگی و فشار اقتصادی بیش از پیش خودنمایی می‌کند، خانواده این زندانیان به مراتب در شرایط سخت‌تری نسبت به خود زندانیان قرار داشته و بیشتر نیازمند حمایت عمومی هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه گفت: همان طور که می‌دانیم شرکای تجاری فولاد مبارکه امسال در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند اما این اطمینان را هم داریم که در این حرکت خداپسندانه به مانند سال‌های گذشته این مجموعه یاور ستاددیه در امر خدمت‌رسانی به مددجویان جرایم غیرعمد خواهد بود.چرا که  این اقدام به دلیل آثار مطلوب آن در ایجاد اشتغال برای جوانان کشور و جلوگیری از رواج فساد و بیکاری و نا امنی، برای صنعتگران به نوعی علاوه بر تلذذ معنوی یک وظیفه ملی نیز به حساب می‌آید.

احمد خسروی وفا، رییس دادگستری استان اصفهان نیز در این مراسم با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: در این هفته که به یاد دکتر شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش مسمی به هفته قوه قضائیه شده است، خوشحالیم که در کنار صنعتگران و خیرین گروه فولادمبارکه گردهم آمدیم تا با کمک شما عزیزان بخشی از زندانیان جرائم غیر عمد از بند زندان رهایی پیداکنند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اقدام مهمی توسط این شرکت صنعتی رقم خورده که تأثیر مثبت و عمیقی در سطح جامعه داشت و بسیاری از مجموعه‌های صعنتی و تجاری نیز با تاسی به این اقدام انسانی در راستای آزادی محبوسان جرایم غیرعمد پیش قدم شدند.

رییس کل دادگستری اصفهان تصریح کرد: تأکید دارم که مبالغ جمع آوری شده فقط برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه خواهند شد. اگرچه از منظر قضات جرم تعریف شده و قانونگذار هم آن‌را معین کرده است، اما برخی از افرادی که در زندان‌ها بنا بر مشکلات غیرمجرمانه درگیر شده‌اند در اصل با جرم به معنای حقوقی آن فاصله بسیاری دارند.

خسروی‌وفا یادآور شد: باید به این نکته هم اشاره کنم که همه دستگاه ها باید روی اینکه جرم در جامعه کاهش یابد خود را موظف به همکاری با دستگاه قضاء بدانند. همه باید بر حسب تکلیف و به میزان استطاعت درگیر این مهم شوند. برای مثال جامعه‌شناسان در بخش پیشگیری جرم وارد شوند و همه درکنار هم به کاهش تخلفات کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تأکید دستگاه قضا بر تأمین نظم جامعه گفت: در سال گذشته دستگاه قضایی با کسانی که قصد داشتند در امنیت جامعه اختلال بوجود آورند به شدت برخورد و این روند نیز همچنان ادامه دار بوده است که برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل  و اوباش نمونه این سیاست ترسیمی است.

گفتنی است، در این مراسم معنوی که در مجموعه فرهنگی باغ فردوس مجتمع فولاد مبارکه برگزار شد، علاوه بر سخنرانان یاد شده، مدیرکل زندانهای اصفهان و جمعی از مدیران عامل و نمایندگان شرکای همکار تجاری فولاد مبارکه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام /

۵ تیر ۱۳۹۵ ۱۶:۳۰
تعداد کلیک: ۲,۲۵۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.