English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 70 زندانی زن از ابتدای سال جاری

مدیر امور استان‌های ستاد دیه کشور گفت: 70 نفر از جمعیت دو هزار و 143 نفری زندانیان غیرعمد آزاد شده در سه ماهه سال‌جاری را زندانیان زن شامل می‌شوند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، عباس کشانی در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان زنجان اظهار کرد: در سال گذشته نیز ستاد دیه در سطح کشور هشت هزار و 565 محکوم واجد شرایط را از بند رهایی بخشید که از این تعداد 278 نفر را مددجویان نسوان تشکیل می‌دادند.

وی در این آیین سنتی با اشاره به سابقه تاسیس ستاد دیه یادآور شد: این مجموعه حمایتی از محل کمک‌های مردمی تا به امروز توفیق داشته قریب به ۹۶ هزار زندانی را از بند حبس رهایی بخشیده و ضمن احیای کیان بسیاری از خانواده‌ها بار سنگینی را از دوش سازمان زندان‌ها بردارد.

وی با اشاره به عملکرد ستاددیه شعبه استان زنجان گفت: این نمایندگی از بدو تاسیس خود در سال 80 دستگیر بسیاری از افرادی بوده است که از بی‌یاوری در گوشه حبس به سرمی‌بردند چنانچه در سال گذشته نیز قریب به 200محکوم از طریق تسهیلات همین مجموعه مردمی از بند زندان استخلاص پیدا کردند.

وی افزود: ویژگی بارز ستاددیه شعبه استان زنجان میزان گذشت‌هایی است که کمیته صلح و سازش این مجموعه از طرف شاکیان و طلبکاران اخذ می‌کند که این مطلوب به کارکرد یک گروه تحقیق خوب در این شعبه بازمی‌گردد.

مدیر امور استان‌های ستاد دیه کشور با بیان اینکه 40 درصد کل بدهی‌ زندانیان در سال 94 از سوی اولیاءدم و شکات گذشت رضایتمندانه شده است، افزود: طبق آمار ارایه شده خانواده‌هایی وجود دارند که بدون دریافت هیچ وجهی در حق محکومان مالی گذشت کرده‌اند که حقیقتا ارزش این اقدام خداپسندانه از سوی این طلبکاران عیاری از کمک‌های نیکوکاران نداشته باشد هم‌سنگ و هم‌رتبه عمل آن‌ها به شمار می‌آید.

کشانی با اشاره به جمعیت 206 نفری زندانیان جرایم غیرعمد این استان گفت: دیات در زنجان زندانیان کمی به خود اختصاص داده و در مقابل  محکومیت‌های مالی بیشترین محبوسان را روانه حبس کرده است که نگرانی‌ها در بحث بدهی‌های مهریه و نفقه نیز بیش از سایر محکومیت‌ها است.

وی  با بیان اینکه از این تعداد 2 نفر زن و 204 نفر مرد هستند، یادآور شد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزبان بیش از 264 جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان هستیم که هرچند استان زنجان در آمار کمی همایش‌های زیادی را طراحی نکرده اما امید است با نگاه کیفی و معنوی از محل این مراسم زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان حال حاضر ندامتگاه‌های این استان فراهم شود.

انتهای پیام/

۲ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۱۴
تعداد کلیک: ۱,۹۸۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.