English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

نیسان لیزینگی و لیز خوردن در مشکلات زندگی

مشکلات زندگی امانش را بریده بود؛ طوری که در سن 73 سالگی با خرید نیسانی لیزینگی کلاج و دنده عوض می کرد تا بتواند لقمه نانی حلال سر سفره ای ببرد.

 

 

لیلا اسماعیل‌نژاد ایرنا : به خاطر مشکل مالی و با وجود همه سختی ها و دست و پنجه نرم کردن ها با مشکلات ، نیسانی را به صورت لیزینگی خرید . با خود گفت حداقل با این نیسان کار کرده و خرج خانواده اش را با آن تامین می کند.

پشت نیسان نشست و راهی جاده شد؛ چند بار با نیسان کار کرد و خوشبختانه تا حدودی توانست هم از پس مخارج خانه بربیاید و هم قسط خودروی لیزینگی خود را پرداخت کند.

اما این آغاز راه برای این پدر پیر بود ؛ پدری که تلاش داشت تا سه دختر متاهلش را هیچگاه نزد همسرانشان شرمنده سفره خالی خود نبیند و در عین حال با اندوختن اندک سرمایه ای ، فکری هم به حال پسر مجردش بردارد.

شاید فکر فراهم کردن سفره پر و پیمان برای ضیافت دامادها و سر و سامان دادن به زندگی تنها پسر خانواده بود که حواس راننده سالخورده «نیسان آبی» را از تمرکز بر رانندگی پرت کرد و زمانی به خودش آمد که دیگر کار از کار گذشته بود.

دو مینوی مشکلات

تصادف در یک روز خیال‌انگیز بهاری نه تنها آرزوهای پدر 73 ساله را بر باد داد ، بلکه آغازگر مشکلاتی شد که او را از کنار سفره خالی خانواده به گوشه زندان کشاند تا این بار نه شرمنده «نداری» نزد دامادها ، بلکه شرمنده «پیری و معرکه‌گیری» نزد دیگرانی شود که درکی از مشکلات زندگی نداشته‌اند .

اگر چه بیمه ، مخارج هزینه درمان دو فرد صدمه دیده در این تصادف را پرداخت کرد ؛ اما مشکل بزرگ تری این میان وجود داشت و آن هم هزینه خسارت 180 میلیون ریالی خودرویی بود که با نیسانش با آن برخورد کرد.

دنیا دور سر راننده پیر نیسان آبی چرخید و از ناسازگاری روزگار ، دلش گرفت. او به یک باره سر از زندان درآورد و دیگر نتوانست قسط خودروی لیزینگی خود را پرداخت کند؛ از این رو شرکت واگذار کننده نیسان این خودرو را به دلیل قسط های عقب مانده توقیف کرد.

پدر داستان ما، به دلیل 180 میلیون ریال خسارت به خودروی طرف مقابل در سن 73 سالگی کارش به پاسگاه و دادگاه کشید؛ جلسه دادگاهی برای او تشکیل شد و دادگاه اعسار، حکم پیش پرداخت به مبلغ 50 میلیون ریال و بقیه نیز به صورت اقساط برای او صادر کرد. اما چه می شود کرد که او حتی توان پرداخت این مبلغ را نیز نداشت.

جالب اینجاست که آقای «م» یک منزل مسکونی دارد که به خاطر گل کردن حس مردانگی و با مرامی اش، درحال حاضر در رهن بانک است. او از جمله مردانی بود که برای دوستانش از رفاقت و مرام چیزی کم نمی گذاشت و وقتی متوجه بدهی دوست خود شد، سند منزل را گرو گذاشت و الان با وجود پرداخت نشدن بدهی دوستش، سند در رهن بانک است.

راننده سالخورده نیسان اکنون دو ماه است که در زندان به سر می برد و لنگ 50 میلیون ریال پول است تا به صورت پیش قسط پرداخت کند.

از آن سو دخترکانی که نگرانی سلامت پدر هستند؛ همسری چشم انتظار و پسری که شاید همه امیدش به دستان پینه بسته پدر بوده اما امیدش نقش بر آب شد.

محمدعلی غمگسار مدیرعامل ستاد دیه استان مازندران در گفت و گو با ایرنا، از وجود حدود 670 زندانی در سطح استان بدلیل بدهکاری مالی و جرائم غیرعمد خبر داد و گفت : ستاد دیه به منظور آزادی این زندانیان تلاش می کند اما تلاش ستاد دیه بدون کمک خیرین نمی تواند آن گونه که باید و شاید مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام /

۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۴۷
تعداد کلیک: ۲,۰۲۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.