English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذشت 156 میلیونی شکات استان کهگلویه‌و بویراحمد

مدیرعامل ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با گذشت رضایتمندانه مبلغ 156 میلیارد و 300 میلیون ریالی شکات استان کهگلویه و بویراحمد زمینه آزادی ده‌ها زندانی غیرعمد فراهم گردید.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید نظر زینی پور، مدیرعامل ستاددیه کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال 92 تا شهریور سالجاری، 350 پرونده به ستاد دیه استان وارد شد که در سال 92  به300 پرونده رسیدگی گردید .

وی با بیان اینکه مبلغ کل بدهی زندانیان آزادشده 230 میلیارد ریال بوده است، اضافه کرد: 156 میلیارد و 300 میلیون ریال توسط ستاد دیه استان برای حل مشکلات مددجویان تاکنون اخذ شده است.
وی با اشاره به اینکه طی برگزاری جشن گلریزان امسال ستاد دیه 50 درصد پرداخت دیه زندانیان را
  تامین خواهد کرد، افزود:  50 درصد دیه باقیمانده نیز از طریق خیرین با فرهنگ سازی و تبلیغات برای آزاد سازی زندانیان غیرعمد تامین خواهد شد.

فرماندار گچساران هم در این نشست گفت: بدهکاران مهریه و نفقه و بدهکاران مالی بخش زیادی از زندانیان غیر عمد را در استان تشکیل می دهند.

عبدالرحیم رحیمی نقش ائمه جمعه و جماعات در جهت فرهنگ سازی و آگاه سازی تشویق و ترغیب مردم در زمینه رعایت قوانین و مقررات در جامعه را موثر عنوان کرد و افزود: اطاعت از مقررات  راهنمایی و رانندگی ، جلوگیری از مهریه های غیر متعارف و شفاف سازی و در نظرگرفتن عواقب صدور چکها و سفته های بلا محل و سایر مواردی که نا خواسته باعث ورود افراد به زندان ها می شود، باید در تریبونهای مختلف فرهنگسازی شود.

وی با بیان اینکه آگاه سازی مردم از عواقب جرائم غیرعمد از طریق تابلوهای تبلیغاتی به صوت گسترده تاثیرات قابل ملاحظه ای خواهد داشت، افزود: شهرداری به عنوان اصلی ترین رکن شکل گیری اجرای برنامه های فرهنگی ضمن هماهنگی با ستاد دیه استان و اداره زندان شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد .

فرماندار گچساران تاکید کرد: ریاست زندان شهرستان گچساران با هماهنگی اعضا ستاد دیه شهرستان خصوصا فرمانداری با برنامه ریزی مقدمات برگزاری جشن گلریزان را در شهرستان فراهم کند و با دعوت از افراد خیر و مشارکتهای مردمی اقدامات لازم را به عمل آورد .

رحیمی خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص اطلاع رسانی عواقب جرائم غیر عمدی که منجر به زندانی افراد می شود، از طریق مساجد تلاش کند.

 

۱۲ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۱۹
تعداد کلیک: ۲,۷۸۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.