English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیشترین محکومان غیرعمد را 7 هزار بدهکار مالی تشکیل می‌دهد

رییس سازمان زندان‌های کشور در مراسم گلریزان ستاددیه کشور بیشترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد را مربوط به بدهکاران مالی با 7هزار زندانی اعلام کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اصغر جهانگیر با اشاره به آمار محکومان جرایم غیرعمد حاضر در زندان‌های کشور گفت:  نیم درصد از زندانیان جرائم غیر عمد را زنان و ۹۹.۵ درصد را نیز زندانیان مرد شامل می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیشترین جرائم غیرعمد مربوط به بدهکاران مالی است که حدود 7 هزار نفر زندانی را شامل شده و بدهکاران دیه با 2 هزار محبوس و بدهکاران مهریه هم در همین حدود یعنی 2 هزار نفر هستند.

عضو هیات مدیره ستاددیه کشور با اشاره به این‌که در حال حاضر 213 هزار نفر زندانی داریم، گفت: از این تعداد 6 درصدشان مربوط به زندانیان جرایم غیرعمد یعنی حدود 12 هزار و 700 نفر می‌شود.

وی به مدت ماندگاری محکومان دیه در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: از 2 هزار و 703 زندانی دیه، یک هزار و 279 نفر کمتر از شش ماه، 396 نفر بین شش ماه تا یکسال، 654 نفر بین یک تا سه سال، 171 نفر بین سه تا پنج سال و 203 نفر بیش از پنج سال در زندان‌ها به سر برده‌اند.

جهانگیر، مجموع بدهی محکومان دیه را 260 میلیارد تومان عنوان کرد و درباره مدت زمان ماندگاری زندانیان جرائم مالی غیر عمد در زندان‌ها گفت: از مجموع زندانیان ناشی از جرائم غیر عمد، 5 هزار و 931 نفر کمتر از شش ماه، یک هزار و 553 نفر شش ماه تا یکسال، 2 هزار و 503 نفر یک تا سه سال، 326 نفر بین سه تا پنج سال و 113 نفر نیز بیش از پنج سال در زندان ها مانده‌اند.

انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۳۴
تعداد کلیک: ۲,۲۵۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.