English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قاب‌هایی که آزادی می‌بخشند

تعدادی از عکاسان و طبیعت‌گردان به منظور رهایی محکومان جرایم غیرعمد در بند از ابتدای خرداد ماه اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس خیریه کرده‌اند.

 

قرار است با فروش حدود ٢٥٠ قطعه عکس از طبیعت ایران، بتوانند تعدادی از نوجوانان و جوانان زندانی حاصل از جرائم اقتصادی غیرعمد را آزاد کنند. علی صالح‌پور به‌عنوان مجری این پروژه و یکی از عکاسان طبیعت‌گردی که عکس‌های خود را در این نمایشگاه برای نمایش و فروش گذاشته است در گفت‌وگویی با روزنامه شـرق گفت: ابتدا حدود پنج نفر از دوستان و هم‌گروهی‌های کوه‌نورد که هم‌زمان عکاسی هم می‌کنند،برای همکاری با این خیریه اعلام آمادگی کردند؛ اما به مرور تعداد به حدود ١٢ نفر افزایش یافت و تعداد عکس‌ها هم تا حدود ٢٦٠ عکس رسید.

وی با اعلام اینکه این نمایشگاه خیریه از ٢٩ اردیبهشت تا ٢٩ خرداد دایر است و فعلا در کنار گذر جاده تندرستی ورزشگاه انقلاب به نمایش گذاشته شده است، گفت: فعلا حدود ٥٠ عکس در این نمایشگاه در معرض دید است و باقی عکس‌ها به صورت آنلاین روی وب‌سایت خیریه قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ١٦‌میلیون تومان از فروش عکس‌های این عکاسان، به دست آمده، گفت: روزانه به‌طور میانگین حدود دو ‌میلیون فروش داشته‌ایم؛ اما با توجه به اینکه فضای ورزشگاه انقلاب محدودیت ورود برای عموم مردم دارد و عکس‌ها در معرض دید عموم نیست، هنوز به فروش مقبولی نرسیده‌ایم. به‌همین‌دلیل پیش‌بینی شده که این عکس‌ها تا پایان دوره زمانی خیریه، در چند فرهنگ‌سرا برای نمایش و فروش گذاشته شود.

صالح‌پور با تأکید بر اینکه این نمایشگاه خیریه هم‌زمان با هفته جوان و برای آزادی تعدادی از نوجوانان و جوانانی که جرائم مالی غیرعمد داشته‌اند، شکل گرفته است، اظهار کرد: میزان استقبال امیدوار‌کننده است، به‌ویژه که بسیاری از خریداران جدای از خرید عکس و کیفیت آن، تنها به دنبال کمک به این نوجوانان و جوانان بودند. برخی دیگر از عکاسان هم امکان خرید عکس‌ها را نداشتند؛ اما عکس‌های خوبی از طبیعت داشتند و با دادن فایل اصلی عکس‌هایشان، در این نمایشگاه و کار خیر شرکت کردند.

متولی اجرای این نمایشگاه خیریه می‌گوید پیش‌بینی این است که تا حدود ١٠٠‌ میلیون تومان در مدت یک ماه فروش این عکس‌ها باشد و بتوانند ١٠ تا ١٣ نفر از نوجوانان و جوانان زندانی جرائم اقتصادی غیرعمد را آزاد کنند.

وی در توضیح بیشتر به «شرق» گفت: برخی از این جوانان برای مبالغی حدود شش یا هفت‌ میلیون تومان در زندان هستند و با این میزان فروش می‌توانیم تعداد بیشتری از این نوجوانان و جوانان را آزاد کنیم.

وی یادآور شد که فعلا ورزشگاه انقلاب برخلاف برآورد اولیه فروش خوبی داشته؛ اما به‌طور هم‌زمان تعدادی از عکس‌ها را در دو فرهنگ‌سرای نیاوران و جماران به نمایش می‌گذارند تا در صورت فروش درخور توجه، آثار را در آنجا هم به نمایش و فروش بگذارند.

صالح‌پور می‌گوید تاکنون چندین تجربه برگزاری نمایشگاه‌های عکس خیریه را داشته‌اند و این‌ بار وزارت ورزش و جوانان و ستاددیه برای اجرای این نمایشگاه با آنها همکاری داشته است و عواید را هم برای جوانان و نوجوانان اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام /

۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۳۳
تعداد کلیک: ۲,۱۱۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.