English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قانون مترقی بیمه شخص‌ثالث در آستانه ابلاغ است

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: پس از 18 سال تلاش و پیگیری این ستاد و همیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم، قانون مترقی بیمه شخص ثالث در آستانه ابلاغ است.

 

سیداسدالله جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به دلیل ناقص بودن قانون و ناقص اجرا شدن آن در پرداخت دیه از سوی برخی شرکت‌های بیمه‌گر، ستاد دیه با برپایی کمیته‌های ویژه حقوقی در نهایت شهریور سال 87 توانستیم قانون بیمه اجباری شخص ثالث را با رفع مشکلات اساسی آن به تصویب برسانیم.

وی ادامه داد: این قانون آزمایشی بعد از طی 5 سال با پیگیری‌های مستمر این مجموعه، در سال‌های بعد نیز طی دو مرحله تمدید شد و اسفند ماه سال گذشته این قانون با افزایش 38 ماده‌ای در نهایت بدون هیچ رای مخالفی به تصویب نمایندگان بهارستان رسید و در هفته گذشته نیز تایید نهایی شورای نگهبان در این مورد اعلام شد.

جولایی از نکات قابل توجه در قانون جدید 66 ماده‌ای بیمه اجباری شخص ثالث، به موضوع حبس زدایی و عملی کردن رویکرد آموزشی در آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری خوب اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به هر دو محور درمان و پیشگیری به طور دقیق و معین در قالب مواد الحاقی پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: در قانون جدید به دلیل تفکیک و تعیین دقیق تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر بسیاری از تبصره‌های قانون قبلی، به صورت مواد قانونی مجزا آمده است که امیدواریم با ابلاغ قانون در آینده‌ای نزدیک بسیاری از مسائل مربوط به یوم الادا بودن پرداخت‌های دیه و مشکلات مربوط به آن برای همیشه برطرف شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه سال 94 میزبان برپایی بیش از 220 جشن گلریزان در سراسر کشور بودیم، گفت: امید است این جشن‌ها با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در سال جاری با رشد کمی و کیفی خوبی همراه باشند.

وی ادامه داد: هر ساله چراغ اول این جشن‌ها به برکت کمک‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب روشن شده و به یمن همین کمک‌های معنوی و مادی معظم‌له و دیگر نیکوکاران در ماه مهمانی خدا، زمینه آزادی بسیاری از مددجویان تحت حمایت ستاد دیه از بند حبس فراهم می‌ شود.

انتهای پیام /

۹ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۷
تعداد کلیک: ۲,۳۳۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.