English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

سرانه آزادی هر زندانی غیرعمد سیستانی 8 میلیون تومان است

مدیرعامل ستاددیه استان استان سیستان و بلوچستان گفت: با عنایت به میزان تسهیلات ارایه شده در سال 94 برای آزادی هر یک از مددجویان آزاد شده مبلغی معادل 8 میلیون و 300 هزار تومان پرداخت شده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، رحمدل بامری مدیرعامل ستاددیه شعبه استان سیستان و بلوچستان در تشریح عملکرد این نهاد مردمی اظهار کرد: برای آزادی تعداد 119 زندانی آزاد شده در سال 94 بایستی مبلغی معادل 33 میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی ستاددیه پرداخت می‌گردید که با همیاری شکات و طلبکاران با اخذ گذشتی معادل 24 میلیارد ریال این رقم تا حدود زیادی تعدیل گردید.

وی با اشاره به این که تسهیلات بانکی اعطا شده از سوی بانک‌های عامل یک درصد از مجموع کل بدهی را به خود اختصاص داده است، افزود: استان سیستان و بلوچستان سال گذشته به جهت تعداد جشن‌های گلریزان برگزار شده در ماه رمضان رتبه سوم و از نظر میزان تعهدات اخذ شده از سوی خیرین رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده و از همین محل نیز اعتبار لازم را تامین کرده است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان با بیان این که جمع‌آوری تعهدات نیکوکاران در سال گذشته نسبت به سال 93 افزایش 3 برابری داشته است، ادامه داد: امیدواریم با همیاری مردم نوع‌دوست این استان چنان چه در مبالغ نقدی جمع‌آوری شده در جشن‌های گلریزان سال پیش نسبت به سال 93 بیش از سه برابر افزایش داشتیم این آمار در سال جاری نیز با رشد کیفی و کمی قابل تاملی همراه باشد.

بامری، تصریح کرد: کل مددجویان جرائم غیرعمد آزاد شده در سال گذشته 119 نفر  بودند که با عنایت به آمار پنج سال گذشته، این میزان از آزادی‌ها رشد داشته و با کم شدن ورودی به زندان امید است با زمینه افزایش این آمار بدهی محبوسان جرایم غیرعمد حال حاضر این استان نیز تا حدود زیادی تامین و این بیشتر این افراد تا پیش از عید سعید فطر به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

وی با تمجید از احترام مردم این خطه نسبت به فرهنگ گذشت و قبیح دانستن حبس زنان در زندان اظهار کرد: به جز آخرین ماه سال 94 که یک بانوی سیستانی برای مدت کوتاهی تحمل حبس داشت در مابقی ایام سال در استان پهناور سیستان و بلوچستان هیچ زندانی زن محکوم به جرایم غیرعمدی وجود نداشت.

مدیرعامل ستاددیه استان با بیان این که میزان افزایش عددی مددجویان آزاد شده در سال 94 نسبت به سال 93 رقمی در حدود 25 درصد می‌باشد، افزود: تعداد مددجویان آزاد شده در سال 1393 ، برابر با 96 نفر بوده که این رقم در سال گذشته با افزایش 25 درصدی به 119 نفر رسیده است .

کاهش 37 درصدی آمار مددجویان جرائم غیر عمد استان      

رحمدل بامری مدیر عامل ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین الویت‌های قوه قضائیه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در سطح کشور می‌باشد که ستاد دیه نیز در همین راستا با تکیه بر شعار تدقیق و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های محکومان جرایم غیرعمد، سهم قابل تاملی در این زمینه داشته است.

وی یادآور شد: ستاد دیه استان در راستای تحقق این هدف تمام تلاش خود را معطوف داشته که نتیجه آن هم تقلیل 37 درصدی آمار مددجویان حاضر به خواب جرائم غیر عمد زندان‌های استان از 92 نفر در شهریور ماه سال گذشته به 58 نفر در پایان سال 1394 می‌باشد.

انتهای پیام /

۵ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۱۱
تعداد کلیک: ۲,۲۹۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.