English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری 10 جشن گلریزان در یک روز

مردم دیار کریمان در سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت علیه‌السلام 10 جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را در استان کرمان میزبانی خواهند کرد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، سید حجت‌الله موسوی‌قوام مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان کرمان با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که با حضور روسای دادگستری‌ها، فرمانداران، روسای زندان‌های تابعه استان و اعضاء هیات مدیره داشتیم، مقرر گردید در سالروز ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه‌السلام در 10 شهرستان استان به طور همزمان میزبان جشن‌های رهایی محکومان آبرومند در بند باشیم.

وی عنایت به موضوع پیشگیری و آموزش را در کنار بحث جلب مشارکت‌های مردمی از الویت‌های این مجموعه اعلام کرد و افزود: بیشترین هدف ستاد دیه شعبه استان کرمان از برگزاری این مراسم سنتی و معنوی معطوف به فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه بوده و همان طور که رسالت این مجموعه حول دو محور پیشگیری و درمان است هدف از برگزاری همزمان آیین‌های گلریزان نیز بر همین اهمیت تاکید خواهد داشت.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه این استان یادآور شد: در سطح استان موضوع درمان که همان آزادی محکومان جرایم غیرعمد درمان می‌باشد با همیاری نیکوکاران جدی و به طور منظم در حال انجام است ولی در بحث فرهنگ‌سازی و پیشگیری با عنایت به ظرفیت‌های خوبی هم که در کرمان موجود است به فعالیت‌های گسترده و مدون نیاز است که تحقق این امر نیز خارج از حوزه فعالیتی یک نهاد یا سازمان خاص است.

موسوی‌قوام، در راستای عملکرد 14 ساله این مجموعه حمایتی گفت: ستاد دیه استان کرمان از ابتدای تاسیس تاکنون توفیق در آزادی تعداد 2411 مددجوی جرائم غیر عمد را از سطح زندان‌های این استان داشته است که 592 نفر از این افراد با اخذ رضایت شاکی و بدون پرداخت هیچ گونه وجهی بوده است .

وی اظهار کرد: از بدو فعالیت ستاددیه در ایام اعیاد مذهبی ما در مجموع میزبان برپایی 65 جشن گلریزان در سطح استان بودیم که این آمار کمی برای یکی از پهناورترین استان کشور کم است.

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان کرمان آمار مددجویان جرائم غیرعمد زندان‌های استان را 167 نفر اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با برگزاری جشن‌های گلریزان و جذب کمک‌های خیرین و مردم نوع‌دوست کرمان زمینه آزادی حداکثری این مددجویان فراهم گردد. 

انتهای پیام /

۵ خرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۵۴
تعداد کلیک: ۲,۸۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.