English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 300 زندانی غیرعمد آذربایجان‌شرقی؛ با گذشت 3 میلیاردی

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان آذربایجان‌شرقی از آزادی 296 زندانی جرایم غیرعمد در سال 94 خبر داد که 3 میلیارد تومان از مجموع بدهی این افراد از سوی شکات گذشت شده است.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، دومین جلسه هماهنگی برای برگزاری جشن‌های گلریزان رمضان 95 با حضور دادستان عمومی و انقلاب تبریز، نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، اصناف و جمعی از مدیران شهرک‌های صنعتی به ریاست علی‌اکبر بنی‌هاشمی، مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌شرقی، در محل دادگستری کل استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه، رسول تقی‌پور در گزارشی از عملکرد ستاددیه شعبه این استان گفت: در سال 94 به همت مردم نوع‌دوست استان تعداد 296 نفر از محکومان مالی و بدهکاران دیه از بند حبس رهایی یافتند که مجموع بدهی این افراد بالغ بر 11 میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

وی در راستای تامین اعتبار لازم برای آزادی این مددجویان اظهار کرد: در فرآیند آزادی این محبوسان واجد شرایط کمک در مرحله اول به میزان 3 میلیارد تومان از سوی شکات و طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شد.

مدیرعامل ستاددیه استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در ادامه روند آزادی این زندانیان در قالب وام بدون بهره مبلغ 3 میلیارد تومان هم از این محل تامین و مابقی با کمک‌های خیرین و نیکوکاران شریف پرداخت گردید.

تقی‌پور برگزاری جشن‌های با شکوه گلریزان را از الویت‌های اصلی این ستاد اعلام کرد و گفت: یک ماه باقیمانده تا ماه مهمانی خدا، هفته گذشته نخستین جلسه مشترک خود را به همین منظور با مدیران ثبت اسناد، نمایندگان کانون وکلا و سازمان نظام مهندسی استان برگزار کردیم تا در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر این مراسم گام برداریم.

وی با بیان این که ستاد دیه نسبت به زندانیانی که باعث اخلال در نظم عمومی می‌شوند هیچ تکلیفی ندارد، تصریح کرد: هرچند بحث حبس‌زدایی از الویت‌های ما می‌باشد اما به دلیل اعتماد عمومی خیرین به این ستاد، ریالی از مبلغ اهدایی از سوی آن‌ها به فردی که عدم توانایی او برای گروه تحقیق ما محرز نشود پرداخت نکرده و نمی‌کند.

مدیرعامل ستاددیه شعبه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: هم اکنون 263 زندانی جرایم غیرعمد بدون هر گونه پشتوانه مالی در سطح زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند که مبلغ بدهی این افراد در حدود 12 میلیارد تومان است.

انتهای پیام /

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۱۷
تعداد کلیک: ۱,۸۶۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.