English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تلاش برای ارتقای جشن‌‌‎‌های گلریزان در استان سیستان‌وبلوچستان

مدیرعامل ستاددیه سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری 19 جشن گلریزان در سطح استان گفت: در تلاشیم با افزایش این آمار نسبت به رمضان سال 94 در جلب مشارکت‌ مردمی رشد مطلوبی داشته باشیم.

 

رحمدل بامری، در گفت‌وگو با ایرنا گفت : در سال گذشته استان سیستان و بلوچستان پذیرای برگزاری 19 جشن گلریزان ویژه آزادسازی مددجویان جرائم غیر عمد بوده بود این آیین سنتی در سال جاری امید است با رشد کمی شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی هم باشد.

مدیرعامل ستاددیه شعبه سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط خاص معیشتی در برخی از نقاط این استان افزود : ستاد دیه استان در سال 94 حائز رتبه سوم در تعداد برگزاری جشن‌های گلریزان و همچنین رتبه پنجم در خصوص میزان جمع آوری تعهدات و جذب کمکهای مردمی بوده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سه ماهه پایانی سال 94 تنها یک مددجوی زن با جرم غیر عمد در زندان‌های استان داشتیم که این آمار و عملکرد نگاه ویژه و موثر ستاد دیه استان و دستگاه محترم قضاء در جهت فرهنگ‌سازی و پیشگیری از ورود ناخواسته زندان به زندان بوده است.

بامری عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های ستاد دیه شعبه این استان بحث گذشت است و این ستاد در خصوص اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات از تمامی ظرفیت خود استفاده خواهد نمود ، لذا مددکاران ستاد دیه استان با تمامی شکات پرونده ها بصورت مستمر مذاکره و مبالغی را در جهت رضای خدا و نیت خیر با رضایت کامل از شکات اخذ می نمایند.

وی ادامه داد: میزان گذشت رضایتمندانه از شکات پرونده ها در سال 94 مبلغی در حدود 70 میلیارد ریال بوده است که این خود دلیلی است بر افزایش چشمگیر در خصوص بحث گذشت در استان محروم سیستان و بلوچستان که باید قدردان و سپاسگذار شکات اینگونه پرونده ها باشیم.

رحمدل بامری در ادامه تعداد مددجویان موجود در زندانهای استان در فروردین ماه سال‌جای را تعداد 56 نفر اعلام کرد که از نظر جنسیت تعداد 54 نفر مرد ، 2 نفر زن و همچنین از نظر تفکیک جرم تعداد 17 نفر به علت تصادفات رانندگی منجر به جرح و فوت ، 19 نفر محکومیتهای مالی ، تعداد 15 نفر عدم پرداخت مهریه و 5 نفر نفقه می باشند .

مدیر عامل ستاد دیه استان یادآور شد: در سال جاری تمامی شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان در ماه مبارک پذیرای برگزاری جشن گلریزان هستند . لذا تمام سعی و تلاش خود را خواهیم نمود که امسال هم از نظر تعداد برگزاری جشنهای گلریزان در سطح استان و هم از جهت جمع آوری تعهدات نسبت به سال گذشته پربارتر و پرثمرتر باشیم.

گفتنی است در ماه رمضان شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، خاش، هامون، سروان، کنارک ، نیکشهر، چابهار، ایرانشهر، میرجاوه، فنوج، سرباز ، زاهدان ، نیمروز ، سیب و سروان، مهرستان، دلگان و قصر قنذ میزبان برپایی آیین سنتی گلریزان آزادی زندانیام جرایم غیرعمد خواهند بود.

انتهای پیام /

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۴۱
تعداد کلیک: ۲,۳۳۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • مرادقلیچ قره جه
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۱۸
  • 0
  • 0
    0

باعرض سلام وارزوی قبولی طاعات وعبادات بنده حقیر ازیک نفر مبلغ 80 میلیون تومان طلبکارم و40 میلیون ازان را گذشت نمودم که فعلا 10 میلیون داده وطرف وضعیت زندگی بی بضاعت وموقتا اززندان ازاد شده تا بقیه را ستاد دیه با کمک خیرین همکاری نمایند


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.