English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گذشت ۱.۲ میلیارد ریالی شاکیان جرائم غیر عمد در بوشهر

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر گفت: شاکیان جرائم مالی غیر عمد که چهار میلیارد و ۱۲ میلیون ریال طلبکار بودند با گذشت یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی از حق خود، سبب آزادی شش زندانی شدند.

 

 

سید اسماعیل موسوی حقیقی، مدیرعامل ستاددیه بوشهر در نشست صمیمی خود با خیرین استان بوشهر ضمن بیان اینکه برخی از زندانیان به سبب عدم توانایی پرداخت بدهی خود در حبس هستند اظهار داشت: زندانیانی در استان بوشهر هستند که به سبب جرائم غیر عمد مالی وپرداخت نکردن بدهی‌های خود ناخواسته در حبس به سرمی‌برند که این مسئله جدای از آسیب‌های فردی برای شخص زندانی، آثار و تبعات فراوانی نیز برای خانواده آنان در بردارد.

وی با بیان اینکه مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سبب خوشنودی خداوند وشادی فرزندان خانواده زندانی می‌شود گفت: در ماه قبل با مشارکت خیران و با گذشت طلبکاران، الیاءدم و شاکیان از بخشی از طلبی خود سبب آزادی زندانیان شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهراز گذشت 1.2 میلیارد ریالی شاکیان جرائم غیر عمد در بوشهر خبرداد و گفت: شاکیان که چهار میلیارد و 12 میلیون ریال طلبکار بودند با گذشت یک‌میلیارد و 200 میلیون ریالی از حق خود، سبب آزادی شش نفر از زندانیان غیرعمد استان شدند.

موسوی حقیقی با اشاره به اینکه در این زمینه ستاد دیه و شورای حل اختلاف نقش مهمی ایفا کردند گفت: عملکرد مددکاران و شورای حل اختلاف این نهاد مردمی در اخذ گذشت رضایتمندانه، نقش بسزایی در پیگیری و حل سریع پرونده‌های جرائم غیرعمد این زندانیان داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد سلامت روحی و روانی به خانواده‌های زندانی از مهم‌ترین آثار این عمل خیر است، گفت:  تلاش برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد نه تنها به دست اندرکاران این کار خیر، آرامش درونی داده و می‌دهد، بلکه ارتقا سلامت اجتماعی جامعه را نیز به دنبال دارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر با اشاره به اینکه 109 نفر از زندانیان استان، نیازمند مشارکت خیران در جهت آزادی هستند، تصریح کرد: چک‌های بلامحل غیرکلاهبرداری، بدهی مربوط به نفقه و مهریه، دیه تصادف و حوادث کارگاهی از جمله جرائم این زندانیان است که برای آزادی این مددجویان آبرومند نیاز به اعتبار 140 میلیارد ریالی هستیم.

موسوی حقیقی با بیان اینکه بیش از 70 درصد این قبیل زندانیان به سبب محکومیت‌های مالی در زندان بسر می‌برند، افزود: ستاددیه به‌منظور پیشگیری از ورود مجدد افراد به زندان در بعد مسائل فرهنگ‌سازی و پیشگیری از جرائم نیز تلاش‌هایی را در دست اقدام دارد.

۹ مهر ۱۳۹۳ ۰۹:۴۳
تعداد کلیک: ۲,۴۳۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.