English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

چشم‌پوشی مصدوم یزدی از کل مبلغ دیه یک تصادف

عابرپیاده‌ای که در اثر بی‌احتیاطی راکب یک موتور سیکلت از ناحیه پا و لگن مصدوم شده بود، از شکایت و دریافت دیه از شخص مقصر حادثه صرف نظر کرد .

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، پیرمرد یزدی که در اثر بی‌احتیاطی راکب یک موتور سیکلت به شدت از ناحیه پا و لگن مصدوم شده بود، بنا به وضعیت معیشتی موتورسوار و مشکلات اقتصادی خانواده 4 نفره این مقصر حادثه از شکایت خود  صرف نظر کرد و کل مبلغ دیه را به او بخشید.

«مالک» سرپرست یک خانواده 3 نفره است که در یکی از روزهای سرد زمستان سال گذشته به دلیل یخ‌زدگی و همچنین سرعت بالا قادر به کنترل موتور سیکلت خود بر روی خط عابر پیاده نشده و با تصادف ناخواسته با پیرمردی یزدی باعث مصدومیت وی می‌شود.

در ادامه با طرح شکایت از سوی مصدوم ماجرا به دلیل عدم گواهینامه و بیمه‌نامه این راکب وی با حکم قضایی روانه زندان مرکزی یزد می‌شود و پس از تشکیل و تکمیل پرونده و استعلام از دادگاه مرجع قضایی مددجو به پرداخت دیه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون ریال می‌گردد.

پس از صدور حکم با پیگیری کمیته صلح و سازش و همچنین همیاری خوب شاکی این تصادف رانندگی، مصدوم 75 ساله یزدی که تا پیش مبعث حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله شاکی پرونده بود و با نیتی خالصانه در روز این عید سعید همیار ستاد دیه شد، با گذشت از حقوق حقه خود زمینه آزادی این محکوم نیازمند را فراهم کرد.

انتهای پیام /

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۵۵
تعداد کلیک: ۱,۷۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.