English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس محکومان مالی از جرایم نقدی آن‌ها کسر نمی‌کند

رییس هیأت مدیره ستاددیه استان اردبیل گفت: با زندانی شدن محکومان‌مالی غیرکلاهبرداری، از جرایم‌نقدی هیچ بدهکاری کسر نشده و چه بسا طلبکاران با صرف‌هزینه و تاخیر بیشتر به‌طلب خود رسیده‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، انور اسکندرزاده  معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس هیأت مدیره ستاددیه استان اردبیل در نشست خبری خود که در ستاددیه شعبه این استان برگزار شد، افزود: در راستای استخلاص زندانیان جرایم غیرعمد در ابتدای فرآیند آزادی تلاش ستاد دیه بر جلب رضایت از شکات و گذشت از بخشی از دیه یا محکوم‌به می‌باشد که در این راستا جلسات هفتگی صلح و سازش با اولیاءدم و طلبکاران در این مجموعه مردمی برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای کاهش جمعیت زندان‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خانوادگی و فردی محبوسان جرایم غیرعمد  این نهاد حمایتی با حفظ شانیت مددجویان تسهیلات خود را تنها در قالب وام‌های بانکی بدون بهره ( با کارمزد 4 درصد) ارایه داده و با تاکید ستاددیه مرکز از اعطای کمک‌های بلاعوض منع شده است.

اسکندرزاده تصریح کرد: ابقای زندانیانی که نه از روی نیت مجرمانه بلکه به جهت نداری در پرداخت دیه یا بدهی در زندان هستند به نفع هیچ کس نبوده و در واقع با حبس محکومان مالی ریالی از جرایم نقدی آن‌ها کسر نمی‌شود  بلکه اگر قدری با دقت به این موضوع نگاه کنیم این نوع حق‌خواهی منجر به حس هزینه‌های دیگری مثل  هزینه دادرسی تاخیر و تادیه وحق الوکاله را نیز به دنبال داشته و برای شخص خواهان شکایت هم بسیار وقت‌گیر خواهد بود.

رییس هیأت مدیره ستاددیه شعبه این استان با اشاره به آزادی ۲۶۳ زندانی در سال گذشته اظهار کرد: بیش از نیمی از مجموع کل بدهی این افراد با گذشت شاکیان پرونده‌های خصوصی کسر و مابقی مبلغ از محل اعتبارات استانی و کمک‌های موردی خیرین تامین شده است.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۳۴۶ زندانی جرایم غیرعمد  در سطح استان اردبیل در انتظار کمک خیران هستند که کل بدهی این افرادی رقمی معادل ۲۵میلیارد تومان می‌باشد.

وی با بیان این‌که سال گذشته حدود ۳۵۰میلیون تومان در جشن گلریزان این استان در ماه رمضان جمع‌آوری شده است، افزود: امیدواریم در سال‌جاری نیز با برگزاری جشن گلریزان این استان با تکیه بر این شعار که «آزادی هر زندانی در حقیقت خرید آخرت است» بتوانیم شاهد آزادی حداکثری این افراد باشیم.

اسکندرزاده یادآور شد:  از ابتدای سال 95 با همت نیکوکاران استانی دو جشن گلریزان در زندان مرکزی اردبیل برگزار شده است که از محل این مراسم تعداد ۴۰ محکوم تحت حمایت ستاددیه از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

انتهای پیام /

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۵۶
تعداد کلیک: ۲,۰۲۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.