English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

24 زندانی غیرعمد استان مرکزی در آستانه آزادی

اعضای هیات مدیره ستاددیه شعبه استان مرکزی با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به 24 زندانی جرائم غیر عمد این استان موافقت کردند.

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، اولین جلسه هیات مدیره ستاد استان در سال جاری به ریاست حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری در محل اداره کل دادگستری این استان برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه مدیرعامل ستاددیه شعبه استان مرکزی با اشاره به اخذ رضایت 50 درصدی از شکات در سال 94 گفت: این اقدام علاوه بر حفظ منابع ستاد و متقابلا آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بیشتر در تسریع روند رسیدگی به پرونده‌ها نیز موثر بوده است؛ چرا که بسیاری از دعاوی بدون روند زمان‌بر  و پر هزینه دادرسی با توافق طرفین ختم به خیر شده و به دنبال آن افراد آبرومند و نیازمند زیادی از بند حبس رهایی یافته‌اند.

اسماعیل جمیاری با ارایه گزارشی از عملکرد این مجموعه مردم نهاد در سال 94 تصریح کرد: در سال 94 با پشتیبانی نیکوکاران استان و بهره‌گیری از ظرفیت بانکهای عامل و صندوق‌ تامین خسارت‌های بدنی و همچنین مساعدت ستاد دیه کشور تعداد 209 زندانی جرائم غیر عمد (با تفکیک جنسیتی 197 زندانی مرد و 12 زندانی زن) با مجموع بدهی 12 میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافتند.

وی با تقدیر از همیاری شکات، طلبکاران و اولیاء دم پرونده‌های خصوص گفت: با فعالیت برگزاری جلسه‌های متعدد کمیته صلح و سازش مستقر در ستاد دیه می‌توان گفت نیمی از مبلغ کل بدهی از سوی این افراد که بدون شک اولین خیرین ستاددیه هم به حساب می‌آیند این مددجویان واجد شرایط آزاد شدند.

مدیر عامل ستاد دیه شعبه این استان یادآور شد: هم اکنون 209 زندانی جراسم غیرعمد با مبلغ بدهی 11 میلیارد و هفتصد میلیون ریال در زندان‌های سطح این استان تحمل حبس می‌کنند که سه نفر از این محبوسان را نسوان شامل می‌شوند.

وی از افزایش 36 درصدی زندانیان جرائم غیر عمد استان در فروردین ماه سال‌جاری خبر داد و افزود: در اول فروردین ماه سال 95 تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان 153 نفر بود که متاسفانه این آمار در اول اردیبهشت ماه به 209 نفر افزایش یافته است.

گفتنی است، در پایان جلسه و پس از بررسی پرونده‌های مفتوح با اعطاء تسهیلات در قالب کمک‌های ویژه و معرفی محکومان الویت‌دار به بانکهای عامل زمینه آزادی تعداد 24 نفر از زندانیان فراهم گردید که امید است با معرفی تضامین همه این افراد تا پیش از مبعث رسول مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله از بند حبس رهایی یابند.

انتهای پیام /

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۶:۰۲
تعداد کلیک: ۱,۸۷۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • مالک والی پور
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۲۳:۵۰
  • 0
  • 0
    0

من دو سال پیش تصادف کردم به سه سال زندان و دیه کامل متهم هستم لطفا کمکم کنید


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.