English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اجلــی که با عجله آمد / پدر زیر خاک و پسر زندانی

نوجوان 17 ساله اراکی پس از بازگشت از هنرستان متوجه می‌شود پدرش سکته کرده و همسایگان در حالیکه رمقی در بدن پدر نماده بود او را راهی بیمارستان کرده‌اند. اتفاقی که در ادامه با عجله این نوجوان روستایی در رسیدن به آمبولانس حامل پدر، خود حادثه مرگبار‌ دیگری می‌آفریند.

به گزارش ستاددیه کشور به نقل از خبرنگار قضائی ایرنا، برخی دانش آموزان از بد روزگار نمی‌توانند خود را در میان سایر دانش آموزان احساس و با آنان شوخی های دوستانه در راه مدرسه ، حیاط آن و پشت میز درس را تکرار کنند. در روزهایی که در ابتدای سال جدید تحصیلی قرار داریم یکی از همین دانش آموزان اکنون به خاطر یک حادثه در کانون اصلاح و تربیت حضور دارد و قصه وی جدای از اینکه شنیدنی است برای خیلی از ما می‌تواند آموزنده هم باشد.

پسرکی روستایی بعداز ظهر یک روز  از هنرستان در حال بازگشت به خانه بود، آخرین امتحانات ترمش را داده بود. خسته بود. هنوز به خانه نرسیده بود که با تماشای شلوغی مقابل خانه روستایی‌شان پاهایش خشک شد. حس کرد چیزی در نگاه همسایه‌ها پنهان می‌شود. حرف‌های اطرافیان را نمی‌توانست باور کند که بدن نیمه جان پدرش را که دقایقی پیش سکته کرده بود با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده‌اند.
نوجوان نمی‌دانست چه کند. دست و پایش را گم کرده بود. لحظه‌ای چهره بی‌جان پدرش را در ذهن مجسم می‌کند و به یاد سالها کارگری او می‌افتد. بدون اینکه به عاقبت کار بیندیشد پشت موتورسیکلت مستهلک و بدون بیمه پدر نشسته و بدون اینکه گواهینامه و تسلطی به موتورسواری داشته باشد به دنبال آمبولانس راه می‌افتد. بی توجه به آنچه در پی این تصمصم او در مسیر راه به انتظارش نشسته در نهایت اتفاقی را رقم می‌زند که داغ از دست دادن عزیزی دیگر در خانه ای دیگر است!
باورش سخت است نوجوانی که تا ساعتی پیش پشت میز کلاس درس نشسته بود در راه رسیدن به آمبولانس حامل پدر کودکی هفت ساله را زیر گرفته و مسبب مرگ دختربچه‌ای معصوم می‌شود  و حالا حکایت دیگری به دنبال حکایت اول ورق می‌خورد. 
این نوجوان 17 ساله که حالا هم پدر خود را در اثر سکته از دست داده و هم در اثر بی احتیاطی اش کودک هفت ساله ای جان باخت در حالی که نمی‌داند رخت عزای کسی پدرش را به تن کند یا طفل بی‌گناهی که در اثر غفلت او از دنیا رفته ، راهی کانون اصلاح و تربیت می‌شود.

طبق اعلام ستاد دیه کشور در حال حاضر 6 هزار و 465 نفر از هموطنان ما به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری به صورت تک قرار در زندان های کشور به سر می برند.افراد نیازمند و اغلب آبرومندی که ناخواسته به دلیل وقوع حادثه ای ناگهانی راهی زندان شده و در ادامه به خاطر عجز در پرداخت دین یا بدهی، بدون پشتوانه تنها برای آزادی شان چشم به دستان سبز نیکوکاران نیک اندیشی دارند که ثابت کرده اند نوع دوستی و دستگیری از مستمندان جامعه در قالب یک شعار و یک عبارت مصطلع باقی نمانده است.
این مددجو نیز حالا دو سال می‌شود که در چهاردیواری کانون اصلاح و تربیت استان مرکزی بهترین ایام زندگانی خودش را بیهوده و ناخواسته طی می‌کند.

او که بعد از مرگ پدر به نوعی سرپرست مادر و خواهر کوچک ترش نیز به حساب می‌آید اکنون با وضعیت موجود نه می‌تواند کار کند و خرج زندگی را بدهد و نه پول پرداخت دیه را دارد که بپردازد.

'م. پ' تنها کاری که می توانست انجام دهد این بود که وسایل کار پدر خود و تعدادی از اقلام خانه را بفروشد و از مجموع دیه 750 میلیون ریالی خود مبلغ 7 میلیون و 700 هزار تومان را تهیه کرده و بخش کمی از این مبلغ را هم از اولیاء دم گذشت بگیرد. اما مبالغ اشاره شده کجا و مبلغ سنگین دیه نفس یک انسان کجا ؟! دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک در خصوص این پرونده اعلام کرده در حال حاضر این مددجوی جوان بابت عدم توانایی در پرداخت الباقی دیه خود به مبلغ 67300000 تومان هنوز در زندان به سرمی ‌برد  که امید است در روزهای آغازین سال تحصیلی امکان مجدد حضور او در میان هم سالان و هم کلاسی های خود فراهم گردد.

.... سال جدید تحصیلی فرا رسیده است و دانش آموزان  با ذوق و شوقی وصف ناشدنی با لباسی نو و تازه به مدرسه  رفتنه‌اند اما در این میان هستند افرادی که مانند این نوجوان فارغ از اینکه خود دچار مشکل هستند، بار سنگین سرپرست خانوادگی را نیز بر دوش می‌کشند .امید است در آغازین روزهای سال تحصیلی جدید با کمک دستان سبز من و شما امکان مجدد حضور او در میان هم سالان و هم کلاسی های خود فراهم شود.
ستاد دیه کشور در طول 24 سال گذشته توانسته با کمکهای مردم نوع دوست کشورمان و همچنین حمایت های مسوولان بیش از 80 هزار نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را در سطح کشور از زندان آزاد کرده و به آغوش پرمهر خانواده بازگرداند.
ارمغان این ستاد مردم نهاد که همواره نوید آزادی به خانواده های چشم انتظاری بوده که در اثر یک غفلت سرپرست یا یکی از اعضای خانواده را از دست داده اند .
شماره حساب 74/74 جام بانک ملت (شعبه مستقل مرکزی) و حساب 0155550000004 سیبای بانک ملی به شماره کارت 7503 9951 9911 6037 به نام ستاددیه کشور آماده دریافت کمکهای نقدی شما نیک اندیشان برای آزادی زندانیان نیازمند مورد حمایت ستاد دیه است.

۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۵:۴۷
تعداد کلیک: ۲,۵۵۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.